måndag 17 april 2017

Meny tavlor




För längesedan såg jag en ide´ på nätet, någon hade gjort en menytavla till veckans matsedel. När jag för något år sedan fick diagnosen utmattningssyndrom försökte jag underlätta så mycket som möjligt för min hjärna att inte behöva tänka och koncentrera mig. Då dök minnet på meny tavlan upp som jag sett på nätet. Jag gjorde först en egen till mig själv (som jag inte har fotat) sedan har det blivit några till.

Nästa jag gjorde var till syrran och hennes familj. Tyvärr glömde jag fota den innan vi åkte till dem så det fick bli i bilen dit, därför lite konstiga bilder på den.
Några färdiga matförslag ligger i de små fickorna och några tomma lappar att skiva egna maträtter på är med skickade.
Vi var bjudna till dem på afternoon tea.

Veckans meny är en bokstav stencil från Panduro



Nästa jag gjorde var till två av mina kollegor som slutade på jobbet.

Papper från Maja design
Vackra rosor i rosa, vitt och brunt.





Rosor i brunt, vitt och vinrött 


Tack för titten! /Monica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar