måndag 12 juni 2017

Bebis

För jätte länge sedan såg jag ett så roligt kort på nätet till ett par som hade fått barn. Jag sparade det i mitt minne för att kunna plocka fram det vid lämpligt tillfälle och nu har det till fället kommit.

Familjen som skulle få mitt kort har redan ett litet fantastiskt barn och nu har de fått ett till.


Originalet hade bara ett barn (en liten säkerhetsnål) men här fick det bli två i sista rutan. Det klurigaste var att hitta tillräckligt många nålar i samma storlek och att klistra fast dem utan att det blev allt för kladdigt.
Ett kul, annorlunda och roligt kort att göra.



Nästa kort är ett beställningskort till en liten bebis kille.

Jag gillar när det inte är så mycket dekorationer utan vill gärna ha det ganska stilrent. Detta är väl ett bra exempel på det.



Stämpeln tror jag kommer från Inkido och cirkeln är en die från Spellbinders som heter Stars circles. Färglägger gör jag med akvarellpennor från Derwent.


På insidan fick det bli den lilla killens födelseuppgifter med datum, tid, vikt och längd. På andra sidan plats för att skriva en hälsning.


 De små rosetterna i hörnen är små dies från 2016 års "adventskalender" från Tattered lace som jag också färglagt med akvarellpennor och satt lite Stickles på.



Sidan som man kan skriva sin hälsning på dekorerades med en stämpel med små fötter från Inkido. Jag stämplade med vattenstämpel färg och embossade med clear så de syns inte jätte tydligt. Självklart några rhinestones för lite bling i kanterna. 


Tack för titten/Monica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar