tisdag 12 mars 2019

Joy Fold Card

Joy Fold Card är en lite roligare vikning på ett kort
 än bara en vanlig vikning.
Här kommer två kort jag gjort med den vikningen.

Det första är ett Grattis kort.
 Det man får tänka på när man gör ett JoyFoldCard 
är att det behöver finnas något på framsidan 
som kan hålla den högra kort "dörren" stängd. 
Här har jag använt blommorna för att den ska hålla sig stängd.



Det lilla biet med körsbäret och biet i paketet på 
framsidan är stämplar från Alota rubber stamps 
som tyvärr inte finns kvar som butik, 
men man kan ibland hitta begagnade stämplar till salu.
Muffinsen är från Slöjddetaljer och heter bakelse.


Nästa kort är till en kollega som slutat jobba hos oss.

Ekorren, eklöven och ekollonen är en stämpel 
från Sheena Douglass som heter Little Acorn
På detta kortet fick jag inte till något 
som höll ihop framsidan på kortet.

 För att den inte ska bli så hård i konturerna 
har jag stämplat med brun dyna 
istället för svart som jag brukar använda.

 Nosen och ögat har fått lite Glossy Accent för att få lite liv.



//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar