måndag 6 juni 2022

Kaffetåren den bästa är…

 En vän som älskar kaffe blev sjuk för ett tag sedan. 

Jag tyckte att hon behövde ha en liten uppmuntran så det fick bli ett kort med kaffe tema.

Prövade för första gången ett göra ett popup kort där det som är i mitten av kortet viker ut sig när man öppnar kortet.

Tack för att det finns många youtube klipp att kolla på för att få inspiration och förstå hur jag ska göra! 


Jag älskar Majadesign papperen från ”Ska vi fika?” serien, så många fina mönster och mysiga kulörer. Här passade mönstret på pappret så bra som framsida.

 Bara en hög med blommor i olika bruna nyanser och pistiller som dekoration. 



När man viker upp kortet kommer kaffekoppen poppa upp i mitten. 


En av de snorkiga texterna, som jag har för mig är från Hänglar, fick vara med.
Jag som inte dricker kaffe bjöd in mig själv på en kopp te.

Så här blev koppen
Med lite glitter för att symbolisera värmen i kaffet.


Och så självklart en krya på dig hälsning från mig och familjen.




Inuti koppen fick jag göra denna stommen för att koppen ska poppa upp och inte falla ihop. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar