måndag 4 februari 2013

Gott Nytt år!....bättre sent än aldrig?!?

Här är ett av korten jag tävlade med i Svensk scrapbookings Nyårs tävling. Det var en skiss man skulle tolka som man ville.
Ingen vinst denna gången, men tävlar man inte kan man inte vinna.
Stämpeln heter Kaffekanna hus från Vilda.
Målad med mina vattenfärgs pennor.
Jag har lagt på snöpuff för att få vinterkänsla och glossy accent för att få is på vattenkaret och rutor i fönstren.
Bakgrunden är målad med distresser och sprayad med Perfect pearls för att få skimret av en nyårsnatt. Raketerna är gjorda med glitterlim.
Jag är ganska nöjd med resultatet.
Jag tycker att det är svårt att följa en skiss, men ibland är det kul med en utmaning.
 
/Monica
 
 
 

1 kommentar:

  1. Vilket jättefint kort och så fint du fått till huset.
    Du undrade om mitt killkort med bilen. Jag har beskrivit hur jag gör i Scraplagrets blogg. Scrolla bak till förra tisdagen. Kul att du gillade det.

    SvaraRadera