tisdag 12 februari 2013

Kasper 10år

I söndags fyllde våran Kasper 10år.
Jag har aldrig gjort ett kort till honom, men i år skulle han få en resa till badhotellet The Reef i Danmark, så då fick jag knåpat ihop ett kort till honom från oss.
Så här blev det.
Texten Kasper och 10 är ut stansat från Quickqutz Typsnitt Moxie (tror jag det heter).
Vågorna är egentligen en del i en frimärksstämpel från Artemio, men jag tyckte den funkade bra som vågor. Stämplad med Versa mark Watermark stämpeldyna och clear embossad, så blev de blanka och fina.
Dekorerat med "vatten droppar" små "plast pluppar" som jag fått i något ljus/blomster arrangemang, tror jag, det var inget bra att fästa dem med lim för de föll av när man tittade på kortet, det hade varit bättre att fästa dem med gluedots. Tur att det var Kasper som fick kortet så jag kunde fixa till det efter han fått det.

 
Magnolia stämpeln Cool Edvin som jag målat med Akvarellpennor och sedan fått sjörövar väst och hatt i form av klistermärken.

Kartan och båten är stämplar från My paper wold serien "At the seaside"
Rivna och mörkt chalkade kanter gav ett lite gammalt utseende till kartan.
 
 
/Monica

1 kommentar: