tisdag 30 oktober 2018

Bröllops box

Här kommer ett beställningskort till ett brudpar som gifte sig i Lysekilskyrka.
Beställaren ville ha temat hav, vatten, kusten osv.
Funderade ett bra tag på vad jag skulle göra, 
både vilken typ av kort jag skulle göra och hur jag skulle få med det önskade temat.

Efter lite inspirationsletande på pinterest blev resultatet så här:

Ett vitt exploading box card med båt och havs tema.
 Locket dekorerades med blommor i vitt, rött och blått. 
Halvpärlor och två små pärlhjärtan

 På två av lockets motsatta kanter skev jag LOVE med signalflaggornas alfabet.

 På de andra två motsatta sidorna blev det koordinaterna till Lysekilskyrka.

För att få lite känsla för vatten där, satte jag Glossy accent så det blev som droppar på siffrorna

Så här faller sidorna ut när man öppnar locket

 På båtens segel blev det datumet 15/9-18 när de gifte sig och texten A day to remember.

 Brudparets namn Sandra och Andreas blev det på vimplar på varsin sida av asken.
Plats för givarna att skriva hälsning och sina namn.

 Självklart fick båten heta Love. 
Ett litet ankare fick symbolisera att de nu ligger ankrade tillsammans.

 Någon gång kanske det stormar i förhållandet, 
då kan det vara bra att kunna kasta ut en livboj för att rädda varandra.


 Mönsterpappret till vattnet är från Maja design.



I efterhand har jag fått höra av givaren 
att både brudparet och gästerna blev mycket glada och imponerade av kortet. 
Det är alltid kul att få respons när man gjort en beställning.
 Speciellt när det gillade det.


//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar