måndag 29 oktober 2018

Shaker card

Jag är lite av en "skrot samlare".
 Det där kan vara bra att ha i pysselrummet till något...som jag aldrig riktigt vet vad jag ska ha det till.
Men här kom en liten plast box till användning.
Kan tänka mig att det är från en förpackning till tandpetare.

Det är roligt men lite pilligt att göra shaker card när man gör dem på frihand.
Att få hålet för boxen, limmet och boxen att passa ihop utan att det man fyller boxen med ska falla ut eller fastna i limmet är en utmaning.
Det finns både mallar att stansa ut och färdiga boxar att köpa, men jag har inte investerat i det.

Här blev det ett kort till en tjej som gillar katter.
Dekorerar kanten mellan boxen och pappret med glitterlim för att dölja skarven.
Självklart en hög med blommor och lite bling bling.
Boxen har jag fyllt med paljetter och småpärlor.
Katten är en stämpel från Magnolia, om jag inte minns helt fel.



Insidan dekorerades också med en liten katt som är en die från Tattered Lace julkalender.
Kalendern har jag beställt från Skapat av.
Det ska bli spännande att se vad det är för små dies i årets kalender.
Grattis är en die från Roxstamps 


//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar