tisdag 23 juli 2019

Jul i Juli

Julkort i Juli? jo men visst! 
Julkort a´la 2018

Ett tealight card eller ett vämeljuskort som vi säger på svenska.

 Tändsticksasken går lätt att ta bort, 
den sitter med en liten klister-klutt så man kan fästa den flera gånger.


 Gillar mina två embossingfoldrar från
  We R memory keepers jätte mycket.
Till dessa hittade jag inspiration på nätet
 minns tyvärr inte från vem det var.
 Dessa två (den över och den under texten) har jag gjort genom att maska en ruta med en bred tejp på det vikta kortet. Färglagt med distressdynor och suddat ihop färgerna. Sedan försiktigt lagt på perfect pearls och suddat så det blir en skimrande yta. Sedan tog jag bort tejpen och körde korten med embossfoldrarna genom Big Shoten så de får det fina mönstret. Till sist stansade jag ut text och hjärtan och satte fast dem med distanskuddar.

 Här ser man mer hur fint det skimrar.

På nästa kort ville jag ha en slät kortstomme. Så jag gjorde samma process med distresser, perfect pearls och embossfolder på ett tillskuret papper som passade på framsidan på kortet.
Det blir fint om man använder 3-5 nyanser på distressfärgerna.


Nedan lite varierande modeller 






















//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar