torsdag 21 november 2019

Specialbeställt dopkort med buss... man kan kalla det ett busskort.

Det är alltid kul att få beställningar på kort.
Denna gången var det ett dopkort till en pojke som gärna 
fick ha något med en buss att göra.

Oj oj oj vad skulle jag hitta på??
 Jag fick klura, Googla och kolla Pinterest för inspiration.
Upptäckte att om man googlar "busskort" 
får man ett helt annat resultat än det jag ville ha 😂 

Tillslut blev jag ganska nöjd med resultatet trots lite missar 
med limrester som hamnade där det inte skulle.

Hela kortet fick bli en buss med små utklippta djur 
från ett gammalt restpapper jag sparat.

Paret som är föräldrar till pojken som skulle döpas 
är ägare till Larssons buss i Främmestad. 
Så det blev att försöka få till deras logga 
och skoja till det lite med namnet på bussen.

Så här ser originalet ut, från Larssons Buss

Insidan dekorerades med en liten bebispojke 
och ännu ett litet djur från samma papper 
som de som åker med i bussen på framsidan 

Efter dopet fick jag respons av beställaren att kortet hade varit jätteuppskattat.
Det är så roligt när jag får respons på det jag skapat. Tack för det!
//Monica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar