tisdag 18 augusti 2020

Min man fyller jämna år...eller väldigt ojämnt egentligen!

 Min älskade man fyllde 55år i juli, men på grund av Covid-19
 blev det inte något kalas. 
Självklart skulle han ha present och kort av oss i familjen. 
Så här blev kortet.

Eftersom han älskar Gin ville jag ha med det på något sätt.
Stämpeln His & Hers Campers från Art impressions passade perfekt.
Jag skrev dit texten "let the fun be-GIN" på mannens linne.

Texten "Shit vad det finns få av mig" är från  hÄnglar & Wings snorkiga texter #1
Tyckte den passade så bra på honom också.

Cykling är ett annat av hans intresse 
så det fick bli en cykel med massa utstansade ballonger

Hittade en kul teknik på Facebook, som jag inte vet vad den heter
 men var väldigt populär i julas. 
Jag har inte haft råd att köpa något stort alfabets die-set tills nu.
Äntligen kunde jag testa att göra ett kort.
Så här har jag gjort;
Man gör klart bakgrunden först, stämplar och målar som jag gjort
eller om man bara vill använda ett fint papper.
Sedan stansar man ut hela texten på en gång.
För att få det snyggt lägg bokstäverna så tätt som möjligt.
 Jag fäste mina med lite washitejp så de inte skulle flytta på sig 
men inte heller göra märken i pappret.
I Peter är det två E så jag fick måtta ut bokstäverna tejpa fast, 
och måtta igen innan jag kunde stansa ut Pet_r första gången och 
_ _ _ e_ nästa gång.
När man stansat ut bokstäverna ur mönster pappret 
stansar man sedan ut dem flera gånger i "skräp papper". 
Tänk på att färgen på pappren syns från kanten.
hur många lager man behöver är upp till dig hur mycket du vill att 
texten ska stick ut från bilden. Limma ihop dem och fäst dem i "hålen" 
där texten var från början.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar