fredag 22 mars 2013

Fest i Påsk?

Ska du gå på fest i Påsk?
Då kanske du behöver ha ett par nya snygga skor?
Eller varför inte ge bort ett par?
Dessa skor gjorde jag till min kusin och kusinbarn som båda fyllde jämna år.
Detta är första "provskon" som jag gjorde.
Den blev vit med enkel dekoration av blommor och pistiller.
En kul, ganska lätt vikning som blir snygg.
Alla tre är vikta i pärlemor cardstock för att få ett lite lyxigare utseende.
Pappren som jag använt inne i skorna har jag ingen anig om vad de är för märken på, som vanligt.
Den lila fick en sydd kant, blomma, pistiller och halvpärlor som dekoration.
Den silvriga fick öljetter med band, halvstenar, blommor, blomknoppar och pistiller.
Den slivriga bakifrån.
Självklart ska man få skor i skokartong.
 Så det blev två lådor märkta med samma storlek som de fyllde år.
Eftersom födelsedags"barnen" önskade sig bidrag till sin resa fick det bli en rullad sedelbunt med ett fint band i varje sko.
Här är den silverfärgade i sin kartong.
 
Mall till skon hittar du här, sök på sko.
Det var inte denna sida jag hittade mallen på från början, men eftersom jag inte noterat vilken sida jag hittat den på, blev det till att leta på nätet. Nu när jag letat en stund och hittat denna inser jag att skon kan ändras på många sätt. Hoppas du blir lika inspirerad som jag att prova en ny variant.
 
Tack för titten!
/Monica
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar