fredag 8 mars 2013

Ljuskort

Nu har jag äntligen prövat att göra ljuskort.
Mallen till kortet har legat i mina gömmor länge men jag har inte riktigt haft lust att prova förrän nu.
Tyvärr vet jag inte var jag hittat mallen till kortet, någonstans på nätet när jag scrapp-surfat :)
Det blev två födelsedags kort.
Det första blev i grönt.
Lite plast blommor i silver och gröna nyanser med "glitterstenar" fick bli dekorationer.

Här under gömmer sig tre värmeljus.
Bandet har jag köpt i Göksäter på Orust.
Den affären har massa fina billiga tyger,band och mycket mer, som ett litet mini Gekås/Ullared.
Även en dekorerad tändsticksask fick det bli.
Jag satte fast den med lite, lite dubbelhäftande tejp, så jag hoppas att den går lätt att plocka bort för att kunna tända ljusen.

Det blev även ett rosa/blått kort till en vän som fyllt 40år.
Till detta kortet använde jag MajaDesigns underbara papper med Magnolior på.
Även här fick en dekorerad tändsticksask vara med.
Band och halvpärlor fick dekorera asken.

Jag hade inte några dekorationer som passade bra i färg till dessa pappren så jag testade att göra egna rosor efter en beskrivning som scrapphelenacarlsson gjort på sin blogg.

Jag tyckte att det var snyggt med en pistill i mitten.
 I första bladet gjorde jag ett litet hål, stack i pistillen och knipsade av pistillstänglen på baksidan (för att få en platt baksida). Vill man ha stjälk på rosen får man göra hål i alla rosenbladen och trä dem på pistillstängeln.
Jag blev vääääldigt nöjd med dem och de var pilligt kul att göra!! =)
Här kommer en länk till sidan som jag utgick ifrån www.scrapphelenacarlsson.blogspot.se/search/label/Rosor
Tackar Helena för att hon delar med sig!

Trevlig helg!
/Monica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar