fredag 10 november 2017

Ett speciellt bröllopskort med John Deere

I somras när jag var på semester fick jag en fråga skickad till mig om jag skulle kunna göra ett bröllopskort tills i augusti.
Eftersom jag tycker att det är lättast att göra kort när jag vet vem som ska ha det, eller vilka önskemål som finns, så antog jag utmaningen. 
För detta var verkligen en utmaning!
Det som gav mig lite att klura på var en speciell önskning om att det skulle vara en John Deere traktor och ett brudpar på kortet, eftersom bruden är helt tokig i allt som har med John Deere att göra.
Som tur var hade jag ganska lång tid på mig att fundera och klura på hur jag skulle kunna lösa uppgiften.
Min första tanke var att göra kortet i John Deere färgerna gult och grönt men var inte riktigt nöjd med den tanken. Så jag började leta efter stämplar med Johan Deere traktorer på nätet och la ut frågor i scrapgrupper på Facebook, men det gav inget!!
Tiden gick och jag började bli lite stressad över hur jag skulle göra. 
Jag letade runt på bloggar m.m.efter inspiration men hittade inte något som jag blev sugen på. 
Tillslut loggade jag in på Pinterest, som jag har ett väldig oanvänt konto på, och började leta efter kort och John Deere. 
OJ OJ OJ där fanns det grejer!!!!!
Efter lite letande hittade jag en bild som fångade mitt intresse och som inspirerade mig till mitt kort.


Här är en länk till bloggen bilden kommer från.


Nu började det riktigt roliga att göra en egen mall utifrån denna bilden och bilder på riktiga John Deere traktorer.
Först gjorde jag ett prov i vanligt papper till skrivaren, det är billigare och lättare att klippa i än cardstock, speciellt när man behöver göra om flera gånger för att försöka få proportioner rätt m.m.
Sedan blev det att klippa alla delar i cardstock och se i vilken ordning jag skulle sätta ihop dem så de kom rätt.
Så här blev mitt resultat
Jag fick t.o.m. med ett brudpar från Bildmålarna. 
Några hjärtan, lite bling och vita blommor som dekoration.

Rosor i olika storlekar, körsbärsblommor och pistiller.

Inuti kortet blev det brudparets namn och datum på en sida och på andra stor plats att skriva det beställaren själv ville och två ringar. 
När jag skulle skriva namnen insåg jag att jag måste verkligen köpa mig ett stans alfabet med stora bokstäver, eftersom de jag har är så små. 
Nu fick jag klippa och skära till alla bokstäver för hand två gånger eftersom jag tycker det blir effektfullt när det är skugga av en annan färg. 
Stora siffror har jag som tur var som die från Rox stamps som heter numbers. Även bladen är en die från Cheery Lynn som heter Pair of ferns B118 
Hjärtat på vänstra sidan och ringarna på högra sidan är dies som var i adventskalendern från Tattered Lace 2016. Ringarna är egentligen en die med diamanten på, men den har jag klippt bort på den ena  för att få den mer maskulin. Jag gjorde ett snitt genom en av ringarna för att kunna få dem inom lott, så de hänger ihop.


Både jag och givaren av kortet blev jätte nöjda. 
Efter Bröllopet fick jag höra att även brudparet blev jätte glada för kortet :)

//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar