torsdag 31 oktober 2019

Pac-Man

Det är så roligt när man får beställning på kort med lite speciella önskningar.
Det gör att jag får tänka till och skapa lite utanför det jag brukar göra.
Denna gången fick jag önskemål om ett grattiskort till en man som fyller 30år
och det fick gärna vara något med datorer eller dataspel.

Funderade mycket fram och tillbaka men tillslut beslutade jag 
mig för att göra ett med temat Pac-Man.
Pac-Man är ett arkadspel som kom i början på 80-talet.
Pac-Man är den lilla gula cirkeln som äter upp alla piller och som är utspridda över spelplanen. 
Den jagas av spöklika monster som alltid är i färgerna röd, blå, rosa och orange. 
Innan jag började googla för att få information om spelet visste jag inte att de hade namn. 
Nu har jag lärt mig att de heter Blinky, Inky, Pinky och Clyde.
På mitt kort ska Pac-Man försöka äta upp alla piller, födelsedagsbarnets namn och ålder innan den blir tagen av sina monsterkamrater.

På insidan blev det en stor Pac-Man och körsbär som är ett av 
de bär/frukter som Pac-Man ska äta upp i spelet.

//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar