torsdag 24 oktober 2019

Sigrids dop

Jag är fadder till en man, ja, han har ju faktiskt vuxit upp och blivit en man! 
Nu har han fått en liten underbar dotter.
Till hennes dop ville jag göra något eget, 
som är speciellt till henne, från vår familj. 
Eftersom jag är lite "yrkesskadad" och tycker att det är viktigt att läsa fick hon självklart en hel bunt med böcker, allt från pekböcker till sagoböcker. 
För att hon skulle kunna förvara böckerna på ett bra sätt dekorerade jag en trälåda, köpt på Jula, så den blev lite finare.
Jag satte även på en lite hasp så att inte locket ska öppnas så lätt.
Jag tog några av mina stämplar från Magnolia och förde över dem med hjälp av bakplåtspapper och blyertspenna till lådan. Dvs. jag målade av stämpeln på bakplåtspappret med mycket blyerts så att jag sedan kunde följa linjerna på andra sidan pappret och på så sätt få dem på det hållet jag ville på själva lådan. Sedan tog jag min brännmärkningspenna och brände in stämplarna. 
Syns sedan något av blyerts strecken efter man bränt är det bara att sudda bort dem.
Likadant gjorde jag med texten. 
Jag var inte helt med nöjd med lådan, tyckte att det såg lite tomt ut. Jag funderade på om jag även skulle dekorera med blommor eller något annat men det stämde inte alls. Tillslut kom jag fram till att jag skulle testa att bränna kanterna på lådan. Till det så använde jag en gasolbrännare maken hade i sina gömmor. Eftersom det osade en hel del fick jag stå ute och göra det. Jag testade på botten först för att se hur det blev och eftersom det blev bra gjorde jag det runt hela lådan. 

Så här blev resultatet som jag blev mycket nöjd med.






//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar