fredag 2 november 2018

Grästorpsmara

Den 27/10-18 var jag och Yvonne på Scrapmaran i Grästorp 
som denna gången hade temat 
"Guld och Gröna skogar".
Angelica skulle också varit med oss, men eftersom det överraskande har vräkt ner snö 
hemma hos henne i natt ville hon inte ut och köra med sommardäck på bilen.
 Ett mycket klokt val! Men vi saknade dig under dagen.

Det var lika trevligt som alltid med goodiebag, tävlingar, 
god mat och fika, samvaro, inspiration och shopping. 
Nu var det CiLi in Papers och Nilssons textil som var där, så man kunde shoppa så mycket man ville.

På maran är det många olika tävlingar som man kan välja om man vill vara med i 
eller bara titta och rösta på alla fina alster alla skapar under dagen. 
Denna gången hade de en förtävling, man skulle göra ett julkort med 
temat Guld och Gröna skogar. En jätte kul idé! 
När vi kom dit fick vi ställa upp våra kort och skriva vårt namn och adress på ett kuvert som vi sedan, närmare jul, får ett julkort som någon annan gjort.

Här är mitt bidrag.
Inser nu när jag ska lägga upp bilderna att kvaliteten är usel!!!
Stämplarna är minisar från Magnolia.
Granarna är en stämpel som jag fick maska många gånger för 
att få känslan av en skog.
 
Insidan blev mer grön än guld med röd glittrig julstjärna och GodJul 
med tekniken die cut inlays.


Första tävlingen på maran valde jag att vara med på, 
för att komma igång i huvudet.
Så här blev mitt minikort. 
Det var premiär för mig att använda bladguld. Jösses så pilligt det var! Jag tog lim på renhornen och lät det torka lite innan jag la på bladguldet, som fick torka innan jag försiktigt penslade bort överflödigt guld. Oj vad guld det blev på både fingrar och bord, men det var ju temat på maran så det var väl ok för dagen att glimma lite extra.
Renarna är stämplar från Mama elephant.

Jag hade ett beställningskort som jag var tvungen att få gjort under maran, 
men det har inte mottagaren fått än, så det kommer i ett eget blogginlägg. 
Därför hann jag inte vara med på någon mer tävling under maran.
Nästa gång ska jag inte ha något planerat som jag måste göra,
 för jag tycker att det är kul att vara med i tävlingarna.

Stort Tack till
 "Marorna" 
Anna, Marie och Anette!!!
För att ni ordnar så bra och trevligt för oss!

//Monica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar