lördag 17 november 2018

Shaker card

Här är ett shaker card gjort med en plast ask från någon produkt jag köpt.
Då blir det ett "riktigt" "scrap booking card". 
Från början återvann man det man hade hemma och gjorde kort eller LO 
(Lay Outs=albumsidor).
Nu köper man det mesta i scrap- eller pyssel butiker.
 Den söta stämpeln med tulpanen och bina kommer från Alota rubber stamps 
som tyvärr inte finns mer.
Kortet dekorerade jag med papper med hexagoner som påminner om bivax, 
(jag är urkass på att minnas märken på papper), lite blommor, pistiller, 
snurrar gjorda av blomstjälkar, sugrör och ett snöre jag hade i min band gömma. 
Kanten runt boxen dekorerade jag med glitterlim 
för att dölja skavanker som blir när man skär och klistrar fast asken.
"Skaket" i asken är paljetter, glitter och små pärlor i matchande färger till kortet.

Insidan dekorerades med samma papper som på framsidan för att få en helhet
och en grattis hälsning från min familj.

//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar