lördag 3 november 2018

Jul jul strålande jul

Julen närmar sig med stormsteg
 och jag inser att det är dags att sätta igång med julkort 
och etiketter till julklapparna. 
Här kommer bilder på några kort och etiketter jag gjort förr om åren.

Jag börjar att visa förra årets förtävling till Grästorpsmaran
Det var att skapa ett paket/julklapp med temat snöyra.
 Så här blev locket på paketet jag gjorde.
Stämpeln är från Bildmålarna
 På ena långsidan av paketet skrev jag Let it Sow med hjälp av en stencil och texture pasta

På andra långsidan blev det en hälsning till den som fick paketet.

 På undersidan blev det en stämpel med uppmaningen att inte öppna förrän julafton.


Här är ett julkort som är en tomtedräkt


Här är ett kort med utvikta julklappar som ger en 3D effekt.
 Granen är en stämpel som jag embossat.


Här är paketen från sidan.

Här kommer de julkappsetiketter/tags jag gjorde förra året.
 De söta små renarna är stämplar och dies som hör ihop från Mama Elephant



Baksidan; så man kan skriva vem som ska få julklappen och vem den är ifrån.


//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar