tisdag 27 november 2018

Sporttröja

Jag fick en beställning på ett kort till en 60årig man 
som är mycket engagerad i Alingsås handbollsklubb.
Någonstans på nätet hade jag sett någon som 
gjort en tröja till ett fotbollslag. 
Inspirerad av den googlade jag på hur AHK´s matchtröjor 
ser ut och försökte göra något liknande.

Det var klurigt att få till den svängda halsringningen snyggt.
 Självklart fick det bli nummer 60 på tröjan. 
Klubbmärket skrev jag ut från AHK´s hemsida.

 Såhär ser kortet ut när det är öppnat.
Jag hade turen att hitta papper med
 handbollsspelare på, det passade perfekt till kortet. 

 Ett utstansat Grattis och en blomma i jeanstyg 
fick pryda en sida inuti kortet.

 Andra sidan fick en utstansad cirkel för att kunna 
skriva sin hälsning och fler jeansblommor.

På baksidan skrev jag hans namn och 60.
Kanten med bollarna är från pappret jag hade inuti kortet.

//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar