lördag 24 november 2018

Tre kort

Här kommer några olika kort jag gjort för ganska länge sedan
 men som jag inte visat.

Det första är ett stafflikort (Easel card på engelska) till en kollega som slutat.
Stämpeln är så söt tycker jag med lilla igelkotten i regnet.

Så här ser kortet ut när det är ihop vikt. Som ett helt vanligt kort

När man öppnar kortet kan man ställa upp det 
så att framsidan kan stå upp, där av namnet stafflikort.
För att framsidan ska kunna stå upp måste man ha något inuti kortet
 som är lite volym på.
Här har jag satt pappret med hälsningen och några rosor 
för att hålla uppe framsidan.

En lite bättre bild på stämpeln.

Nästa kort är ett helt vanligt vikt kort. 
Stämpeln är från Bildmålarna.

Nästa kort är också till en kollega som slutat och som flyttade till England.
Vad kunde passa mer till henne än en Union Jack!?!
När jag gjorde kortet lärde jag mig att Storbritanniens flagga 
är en sammanslagning av 
Englands-, Skottlands- och ST. Patricks 
(som representerar Nord Irland) flaggor. 

//Monica




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar