lördag 25 juli 2020

Dekorerade ljus

För något år sedan lärde jag mig att man kunde 
dekorera ljus med servetter.
Men gör det inte längre pga BRANDRISKEN!!!!!!

Jag stämplade på servetten och färglade med vanliga 
färgpennor och klippte sedan ut motivet.
Sedan delade jag servetten så jag fick loss 
bara det yttersta lagret av servetten.
För att fästa det på ljuset lägger jag det mot ljuset och sedan 
värmer jag med roterande rörelser med embossfönen
så liksom smälter det in i ljuset.
Att jag slutade med det är att det är stor risk att pappret 
från servetten flammar när ljuset brinner. 
Även om man alltid ska ha koll när man tänt ljus 
så är det onödigt att riskera en brand!

Det ska finnas speciella transferpapper som
man kan använda men jag har aldrig testat det.

Så här ser några av ljusen som jag gjorde ut.
Här är "framsidan"

och här är "baksidan".

//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar