onsdag 1 juli 2020

Alingsåsscrappens första Facebookträff

Uppfinningsrikedomen är hög nu när Corona/Covid-19 härjar i vårt land.
 Rekommendationerna är att minska våra fysiska kontakter 
och om vi måste träffas ska vi hålla ett avstånd 
på minst två meter för att minska smittspridningen. 
Därför har nästan alla scrapträffar blivit inställda,
 men istället har några av dem lagt sina utmaningar på Facebook istället.
Perfekt för mig som bara brukar gå på Grästorpsmaran
 att kunna vara med på fler.

I mars hade Alingsåsscrappen sin första Facebookträff, 
jag deltog i två av utmaningarna. 
Här kommer mina bidrag.

Den ena utmaningen jag var med på var att scraplifta ett annat kort.
Här är reglerna och kortet man skulle inspireras av.

Så här blev mitt kort. 
Jag inspirerades av upplägget/layouten på kortet. 
Även att färgerna på kortet utgår från färgerna på bilden.
På insidan fick det bli ett par sneakers och ett Grattis.

Mitt nästa bidrag var till den här utmaningen.
Av den skissen blev det ett studentkort

//Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar