torsdag 2 juli 2020

Pysslotekets CC #2 : Babsans Spillutmaning


Det blev inte bara ett, utan tre kort i samma modell av spill bitar.
Tekniken heter herringbone eller fiskbensmönster.

Det första har jag dekorerat med blommor, pistiller, pärlor
 och en Grattis tag

Nästa kort har jag kört genom en embossing folder för att få mönstret.
Sedan har jag stansat ut ett Grattis i två lager så det får lite skuggeffekt.
En pärla i varje hörn fick bli dekorationen.

Tredje kortet har jag först bearbetat med 
Watermark stämpeldyna och en blending tool
för att sedan försiktigt hälla på Perfect Pearls 
och arbeta in det med en svamp för att få en skimrande yta.
Efter det körde jag den genom en embossing folder för att få struktur.
Till sist stansade jag ut tre Hurra,
satte ett band och några pärlor som dekoration.


//Monica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar