torsdag 2 juli 2020

Pyssloteket CC #4: Bingobrickan

Till denna utmaning gjorde jag ett kort utifrån raden 
Spets, Stencil, Blommor el. växter, Heat embossing och Glitter.

Prickarna på bakgrunden är en stencil, 
Grattis texten är heat embossad
Det är glitter på påskliljan och rosorna i klustret 
(även om det inte syns så bra på fotot).
Spets och blommor syns tydligt.
Innersidan fick en ficka för att lägga presentkort eller pengar.


När jag gjort klart korten till de andra utmaningarna 
från Pyssloteket som jag var sugen på att vara med i, 
ville jag testa en ny dies som jag köpt av Helena Ottman på hennes sida;
För att få lite inspiration tog jag mig an en annan rad på bingobrickan.
Det blev raden med:
Die cuts, Interaktivt, Något färglagt, Spets och Thickers

Den nya Diesen är dörrarna och rälsen som de sitter i.
Spets blev som ett litet tak
Thickers gjorde jag av mossgummi som jag klistrade
 ihop bakom den utstansade Grattis texten.
Interaktivt är det genom att man kan öppna dörrarna
Och det färglagda är en liten mini Tilda från Magnolia
På insidan fick det bli samma Tilda från Magnolia fast i stor version.


//Monica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar